:: مزایده شماره ۸۹ :: اینجا ضربه بزنید

کتاب سکه های اولجایتو هشتمین ایلخان مغول

oljaytu coins book
9223 بازدید

دسته بندیکتاب راهنمای مجموعه داری مجموعه داری
کد کالا 000689
قیمت:150,000 تومان
وضعیت:موجود
+

کتاب سکه های اولجایتو هشتمین ایلخان مغول

هر زمانی که باستان شناسان مکان یا محوطه ای را مورد کاوش قرار میدهد این امکان وجود دارد که با یافتن یک سکه به جای مانده از یک بخش فراموش شده ای از تاریخ یا سلسله ای یا حکومتی را روشن و خوانا میسازد و تکمیل گردد.

سکه از با ارزشترین سند تاریخی محسوب میشود که نقشها و نوشته های حک شده برروی آنها حاوی اطلاعات با ارزشی است که نمایانگر اوضاع سیاسی، هنری، اقتصادی، اجتماعی، نظامی است و همچنین از عوامل تشکیل دهنده فرهنگ و تمدن مثل مذهب و هنر و زبان و اقتصاد و سیاست یک جامعه را روشن میکند. نظام اقتصادی در ایران همچون سایر جوامع همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده ولی حملات اقوام مختلف چه بسا اقوام یک دولتو یا انحطاط آن را در این نظام بوجود می آورده است و در این راستا به عنوان یکی از رویدادهای مهم تاریخ ایران، استیلای مغول را میتوان نام برد که موجب فروپاشی نظام اقتصادی موجود گردید.

کتاب حاضر درمورد پژوهشی در سکه های اولجایتیو هشتمین ایلخان مغول میباشد که برای دانشجویان باستان شناسی در مقطع کارشناسی و همچنین برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد باستان شناسی گرایش دوره اسلامی مفید میباشد و امیدوارم برای دانشجویان عزیز سودمند واقع باشد. لذا این مطالب خالی از ایراد نمیباشد و امید آن را دارم که استادان عزیز از راهنمایی هایشان دریغ نورزند.

 

کتاب سکه های اولجایتو هشتمین ایلخان مغول
نویسنده: حمیدرضا علیزاده
ناشر کتاب: پازینه
نوبت چاپ: اول
سال چاپ: 1388
شمارگان: 2000
قطع کتاب: وزیری (B5)
چاپخانه: غزال
لیتوگرافی: غزال
تعداد صفحات: 88
جنس کاغذ: سپید تحریر
نوع چاپ: رنگی
شابک: 978-964-9922-61-4
شماره کتابشناسی ملی: 1759149

هر سوال ، نکته و ابهامی در مورد این کالا را می توانید از طریق فرم زیر مطرح فرمائید ، پرسنل ایران آنتیک در اسرع وقت جواب می دهند. ما همیشه پاسخگوی شما هستیم...

avatar ارسال نظر