:: مزایده شماره ۸۸ :: اینجا ضربه بزنید

کتاب تاریخ شاه اسماعیل و شاه طهماسب صفوی

History of Shah Ismael and Shah Tahmasb Safavi book
11081 بازدید

دسته بندیکتاب قدیمی تاریخ
کد کالا 000936
آخرین قیمت :80,000 تومان
وضعیت:اتمام (فعلا موجود نیست)

کتاب تاریخ شاه اسماعیل و شاه طهماسب صفوی

تاریخ

شاه اسماعیل و شاه طهماسب صفوی

کتاب تاریخ شاه اسماعیل و شاه طهماسب صفوی، اثر امیرمحمد فرزند خواندامیر صاخب کتاب حبیب السیر است. کتاب حاضر، احوال و وقایع سلطنت شاه اسماعیل اول موسس سلسله صفوی، و پاره ای از رویدادهای دوران زمامداری شاه طهماسب اول را تا سال 957 هجری قمری که کتاب بانجام رسیده است بیان می کند.

امیر محمود پیش از بیان حوادث و اتفاقات دوران پادشاهی اسماعیل اول همچون مولفین حبیب السیر، فتوحات شاهی، و عالم آرای عباسی برای شناساندن خاندان صفوی مقدمه ای در احوال آباء و اجداد ایشان به رشته تحریر در آورده است.

از شرح حال و زندگانی وی نیز هم چون پدرش خواند امیر اطلاعات ما بسیار ناچیز و کم است و آنچه که تصویری مبهم و تاریک از زندگانی او برای ما مجسم می سازد، بعضی از مطالب همین کتاب است که از خود چنین یاد کرده است:

(راقم این کلمات پریشان و محرر این مقالات بی سامان، اقل من الذره الحقیر محمودبن خواندامیر، که خود را از تراب اقدام خدام استادان سخن و از خاک نشینان سخن سنجان نو و کهن می داند، مدتی بود که در دل داشت که سلوک طریق آن راستروان را وجهه همت ساخته، به تقریر مختصری مشغولی نماید که مشتمل باشد بر بعضی از اخبار و کلیات وقایع و آثار جهانبانی و کشورستانی حضرت فردوس مکانی... الملک الجلیل سلطان شاه اسماعیل...)

کتاب تاریخ شاه اسماعیل و شاه طهماسب صفوی
وضعیت کتاب: استفاده شده (دسته دوم)
نویسنده: امیر محمود خواندامیر
ناشر کتاب: نشر گستره
نوبت چاپ: اول
سال چاپ: 1370
شمارگان: 3300
قطع کتاب: وزیری (B5)
چاپخانه: نقش جهان
لیتوگرافی: نقش جهان
تعداد صفحات: 301
جنس کاغذ: سپید تحریر
نوع چاپ: تک رنگ (سیاه و سفید)

هر سوال ، نکته و ابهامی در مورد این کالا را می توانید از طریق فرم زیر مطرح فرمائید ، پرسنل ایران آنتیک در اسرع وقت جواب می دهند. ما همیشه پاسخگوی شما هستیم...

avatar ارسال نظر