:: لیست جدید ۲۹ فروردین :: اینجا ضربه بزنید

کتاب بنی رستم

Bani rostam book
7643 بازدید

دسته بندیکتاب قدیمی تاریخ
کد کالا 000938
آخرین قیمت :17,000 تومان
وضعیت:اتمام (فعلا موجود نیست)

کتاب بنی رستم

بنی رستم

(اخبار الائمه الرستمیین) عنوان کتابی است که مورخ شیعی ابن الصغیر در پایان قرن سوم هجری درباره حکومت (بنی رستم) نگاشته است. رستمیان از حوالی سالهای 140 هجری به بعد بر اساس تفکر اباضیه به فکر تاسیس حکومت افتادند و در سال 160 هجری این حکومت را در (مغرب میانه) پی ریزی کردند.

مغرب میانه، جزئی از مغرب بزرگ است. عربها کلمه (المغرب) را به سرزمینهای گسترده ای که از غرب مصر آغاز میشود و تا اقیانوس اطلس امتداد می یابد اطلاق کرده اند. اما واژه المغرب، نزد فاتحان مسلمان که به این منطقه روی آوردند ناشناخته بود. عربها در آن زمان این منطقه را (افریقیه) می نامیدند.

باگسترش فتوحات اسلامی تا ساحل اقیانوس اطلس و از آنجا تا اندلس، لفظ افریقیه به نظر مسلمانان کفایت نمیکرد، از همین رو بتدریج لفظ (المغرب) متداول شد و افریقیه به منطقه ای بین قیروان تا طرابلس محدود گردید. در قرون بعدی جغرافیدانان عرب، سرزمینهای دورتر از مغرب را (المغرب الاقصی) نامیدند و از این دوران به بعد لفظ (المغرب الاوسط) یا مغرب میانه متداول شد.

کتاب بنی رستم
وضعیت کتاب: استفاده شده (دسته دوم)
نویسنده: ابن الصغیر
مترجم: حجت الله جودکی
ناشر کتاب: سازمان چاپ و انتشارات
نوبت چاپ: اول
سال چاپ: 1375
شمارگان: 2000
قطع کتاب: رقعی (A5)
تعداد صفحات: 133
جنس کاغذ: سپید تحریر
نوع چاپ: تک رنگ (سیاه و سفید)

هر سوال ، نکته و ابهامی در مورد این کالا را می توانید از طریق فرم زیر مطرح فرمائید ، پرسنل ایران آنتیک در اسرع وقت جواب می دهند. ما همیشه پاسخگوی شما هستیم...

avatar ارسال نظر