:: لیست جدید ۲۹ فروردین :: اینجا ضربه بزنید

کتاب آیکونوگرافی سکه های ساسانی

iconography of sasanian coins book
13956 بازدید

دسته بندیکتاب راهنمای مجموعه داری مجموعه داری
کد کالا 000945
قیمت:175,000 تومان
وضعیت:موجود
+

کتاب آیکونوگرافی سکه های ساسانی

کتاب آیکونوگرافی سکه های ساسانی

بررسی شمایل سکه های ساسانی موزه ملک

مقدمه:

کتاب حاضر پژوهشی پیرامون نقوش سکه های ساسانی از دیدگاه هنری است. در این پژوهش علائم و عناصر منقوش بر روی تعدادی از سکه های این دوره تاریخی مورد واکاوی قرار گرفته تا بلکه بتوان به بن مایه های فکری و سلیقه هنری موثر بر شکل گیری این نقوش دست یافت. بنابراین نگارنده در فصل ابتعدایی کتاب می کوشد با شرح مختصری از تاریخ دوره ساسانی که برگرفته از اسناد و کتب معتبر تاریخی است، تصویری روشن تر از این دوره، برای خوانندگانی که احیانا در این زمینه آشنایی کمتری دارند، ترسیم نماید.

در فصل دوم نیز با استفاده از روش آیکونوگرافی - آیکونولوژی تعداد 39عدد سکه از سکه های دوره ساسانی موجود در گنجینه موزه ملی ملک به همراه تمامی عناصر موجود یر روی سکه، توسط مولف آنالیز خطی شده و مورد پژوهش قرار گرفته است. در این مرحله تک تک عناصر بصری موجود در سکه ها شناسایی و در مورد ساختار بصری آنها توضیحاتی ارائه شده است.

در ادامه همزمان با تحلیل تاریخی سکه ها به پیوند عناصر موجود در آنها با تاریخ، مذهب و فرهنگ ایرانیان باستان پرداخته شده است و سرانجام در فصل پایانی، تفسیر کامل سکه ها از منظر نگارنده را پیش رو داریم.

در این بخش تمامی عناصر بصری دسته بندی شده و نسبت هرکدام از آنها با پادشاه، مذهب و فرهنگ او مشخص می گردد.

بدیهی است کتاب حاضر تلاشی است جهت شناسایی زوایای پنهان منش، روش و هنر پیشینیان در سرزمین کهن ایران جهت بسط و گسترش این فرهنگ غنی در پیشگاه آیندگان که بی تردید از نقص ها و کاستی ها به دور نخواهد بود.

 

ناشر : پازینه با همکاری موزه ملی ملک

کتاب آیکونوگرافی سکه های ساسانی
وضعیت کتاب: کاملا نو
نویسنده: مرضیه بهنامی فر
ناشر کتاب: پازینه
نوبت چاپ: اول
سال چاپ: 1396
شمارگان: 1000
قطع کتاب: وزیری (B5)
چاپخانه: سیب سبز
تعداد صفحات: 164
جنس کاغذ: سپید تحریر
نوع چاپ: تک رنگ (سیاه و سفید)
شابک: 978-600-180-142-6
شماره کتابشناسی ملی: 4794528

هر سوال ، نکته و ابهامی در مورد این کالا را می توانید از طریق فرم زیر مطرح فرمائید ، پرسنل ایران آنتیک در اسرع وقت جواب می دهند. ما همیشه پاسخگوی شما هستیم...

avatar ارسال نظر