کتاب سکه های اشکانی

Parthian coins book
8217 بازدید

دسته بندیکتاب راهنمای مجموعه داری مجموعه داری
کد کالا 000719
آخرین قیمت :950,000 تومان
وضعیت:اتمام (فعلا موجود نیست)

کتاب سکه های اشکانی

کتاب حاضر شامل بیشتر مطلب و نکاتی است که در طی بیش از شانزده سال گردآوری و مطالعه ی سکه های ادوار مختلف تاریخ ایران زمین و بهره گیری از محضر اساتید نازنین و دلسوزی همچون جناب دکتر فرهاد آثار و جناب آقای محمدرضا خشتی آذر و راهنمایی های صبورانه ی این بزرگواران، توسط اینجانب گردآوری و پیشکش دوستداران فرهنگ و تاریخ ایران شده است.

متاسفانه چندین منبع مهم تاریخی که توسط تاریخ نگاران مشهور و برجسته ی باستان، از جمله آپولودوروس آرتمیتایی، جغرافیدان معروف استرابو (یا استرابون) و تروگوس پمپیوس تهیه و تنظیم شده بودند، به طور کلی نابود شده اند و آنچه بجای مانده، تنها اشاراتی بسیار جزئی و مختصر به این دوره پیچیده از تاریخ ایران است. منابع دیگر شامل پولیبیوس، دیودوروس، پلوتارک، آپیان، ژوزفیوس،تاسیتوس و موسی خورنی هستند که تنها تعداد انگشت شماری از روایات مبهم و در عین حال متناقض از دوره ی اشکانی را برای ما حفظ کرده اند. از اینرو سکه های اشکانی یکی از مهمترین منابع موجود برای ترمیم دورانی مبهم از تاریخ و در حکم تکه هایی گمشده ی از پازل تاریخ درهم ریخته و دو هزار ساله ی اشکانی هستند، چرا که بسیاری از نمونه های تاریخ دار این سکه ها پس از جلوس یک شاه، فتح یک ضرابخانه ی جدید و یا پیروزی بر یک رقیب در جنگ ضرب شده اند و به این ترتیب امکان بازیابی و ترمیم تاریخ آغاز و پایان سلطنت، جنگ ها و فتوحات و نیز قلمرو حکومتی شاهان را میسر میسازند.

 

کتاب سکه های اشکانی
نویسنده: کیارش غلامی
ناشر کتاب: پازینه
نوبت چاپ: اول
سال چاپ: 1392
شمارگان: 2000
قطع کتاب: وزیری (B5)
چاپخانه: آرش
لیتوگرافی: گلپاگرافیک
تعداد صفحات: 867
جنس کاغذ: سپید تحریر ، گلاسه
نوع چاپ: سیاه سفید ، قسمتی رنگی
شابک: 978-600-180-045-0
شماره کتابشناسی ملی: 3004327

هر سوال ، نکته و ابهامی در مورد این کالا را می توانید از طریق فرم زیر مطرح فرمائید ، پرسنل ایران آنتیک در اسرع وقت جواب می دهند. ما همیشه پاسخگوی شما هستیم...

avatar ارسال نظر