:: لیست جدید ۵ اردیبهشت :: اینجا ضربه بزنید

کتاب آثار ایران نسخه 1 و 2

historic places of iran vol 1 and 2 book
6454 بازدید

دسته بندیکتاب باستان شناسی باستان شناسی
کد کالا 005172
قیمت:مشاهده قیمت اشتراک ویژه
وضعیت:اتمام (فعلا موجود نیست)

کتاب آثار ایران نسخه 1 و 2

آثار ایران

نسخه 1 و 2

نقش بزرگی که تاریخ تمدن دیر پای ایران در تاریخ تمدن عمومی جهان ایفا کرده است بر هیچ کس پوشیده نیست. در میان همه ملل آسیا، ایران که نژادها، مذاهب و تمدنهای گوناگون را یکی پس از دیگری پذیرا بوده است بیشترین امکانات را برای تحقیق و تتبع در اختیار مورخ قرار می دهد چرا که این ملت در هر یک از ادوار متعدد تاریخ خود در تماس با تمدنی بزرگ زیسته، از آن تاثیر پذیرفته و یا بر آن تاثیر گذاشته است، تمدنهایی چون: هندباستان، آشور، شوش، بابل، لیدی، یونان، مصر، رم، بیزانس، ترک، مغول و بالاخره اسلام. بنابراین عجیب نیست که این سرزمین مقصدنهایی غالب مستشرقین و مورخین غرب و شرق بوده باشد.

یکی از کسانی که به تاریخ تمدن و هنر ایران عشق می ورزید آندره گدار فرانسوی است. در مقاله کوتاهی که او در توصیف جمال آباد، محل اقامتش در تهران نوشته، تبلور این احساس بخوبی  نمایان است. او که فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبایی پاریس بود به سال 1307 هجری شمسی به دعوت دولت وقت و به منظور سازماندهی اداره کل باستان شناسی (عقیقات) و نگهداری و مرمت بناهای تاریخی به ایران آمد. طی حدود 32 سال اقامت در ایران (مدیریت اداره کل عقیقات، ریاست دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و...) از غالب آثار تاریخی و هنری ایران بازدید کرد و ضمن تهیه فهرستی از آنها اقداماتی در جهت حفظ و نگهداری و مرمت این آثار معمول داشت.

کتاب آثار ایران نسخه 1 و 2
وضعیت کتاب: استفاده شده (در حد نو)
نویسنده: آندره گدار
مترجم: ابوالحسن سروقد مقدم
ناشر کتاب: بنیاد پژوهشهای اسلامی
نوبت چاپ: پنجم
سال چاپ: 1387
شمارگان: 3000
قطع کتاب: وزیری (B5)
چاپخانه: گوتمبرگ
تعداد صفحات: 382
جنس کاغذ: سپید تحریر
نوع چاپ: تک رنگ (سیاه و سفید)
شابک: 978-964-444-902-9

هر سوال ، نکته و ابهامی در مورد این کالا را می توانید از طریق فرم زیر مطرح فرمائید ، پرسنل ایران آنتیک در اسرع وقت جواب می دهند. ما همیشه پاسخگوی شما هستیم...

avatar ارسال نظر