:: لیست جدید ۸ فروردین :: اینجا ضربه بزنید

کبریت شرکت ممتاز طرح لباس محلی کردستان - کد 006116

Momtaz Company - Kurdistan costume design matches

دسته بندیپهلوی دوم پهلوی دوم
کد کالا 006116
قیمت:مشاهده قیمت اشتراک ویژه
وضعیت:اتمام (فعلا موجود نیست)
 
مشاهده همه
 

کبریت شرکت ممتاز طرح لباس محلی کردستان - کد 006116

این کبریت توسط شرکت کبریت سازی ممتاز (تبریز) در دوره محمدرضا شاه پهلوی تولید شده و به طرح لباس محلی کردستان می باشد. ابعاد این محصول 3.1 در 5.1 با ضخامت 1.5 سانتیمتر و قوطی آن از جنس چوب ساخته شده است.

 

کبریت سازی ممتاز (تبریز):

این کارخانه توسط غفار رحیم زاده خویی تاسیس شد و یک سال پس از راه اندازی توانست امتیاز انحصاری کبریت آذربایجان را دریافت کند. این امتیاز با تصویب مجلس شورای ملی برای 15 سال به کبریت سازی ممتاز اعطا شد که پس از اجرایی شدن قانون انحصار کبریت در کشور، این امتیاز کمرنگ شد. ممتاز در سال 1304 یکی از پنج کارخانه بزرگ کشور بود.

رضا شاه در سال 1306 از این کارخانه دیدن کرد و سفارش مخصوص به این کارخانه داد. ممتاز همان سال تجهیزات جدیدتری وارد کرد و کارخانه را بیشتر توسعه داد. در این سال مجلس دو مصوبه ی دیگر در حمایت از ممتاز به تصویب رساند. دهه 1340 و 1350 عرصه ی رقابت سه تولیدکننده ی بزرگ بود: توکلی، ممتاز و صدقیانی، ممتاز پس از انقلاب به فعالیت خود ادامه داد و اکنون دومین تولید کننده بزرگ کبریت در کشور است.

کبریت شرکت ممتاز طرح لباس محلی کردستان - کد 006116
کشور: ایران
دوره: محمدرضا شاه پهلوی
جنس قوطی: چوبی
ابعاد: 15*31*51 میلیمتر
وزن: 7.1 گرم
سازنده: کبریت ممتاز

هر سوال ، نکته و ابهامی در مورد این کالا را می توانید از طریق فرم زیر مطرح فرمائید ، پرسنل ایران آنتیک در اسرع وقت جواب می دهند. ما همیشه پاسخگوی شما هستیم...

avatarنظر خود را ارسال کنید