:: لیست جدید ۵ اردیبهشت :: اینجا ضربه بزنید

:: مزایده شماره ۹۰ :: اینجا ضربه بزنید

کتاب سکه های عرب-ساسانی

Arab-sasanian sivil war coinage book
12849 بازدید

دسته بندیکتاب راهنمای مجموعه داری مجموعه داری
کد کالا 000695
قیمت:350,000 تومان
وضعیت:موجود
+

کتاب سکه های عرب-ساسانی

اگر خواننده پیش از مطالعه ی متن به تصاویر پایانی کتاب مراجعه کند، از عنوان کتاب شگفت زده خواهد شد، زیرا تعداد سکه های خسرو دوم از سکه های دیگر بسیار بیشتر است. شاید همین امر، مهمترین سبب تاریکی و ابهام دوره ی ضرب سکه به دست خوارج در نخستین دهه های فرمانروایی مسلمانان در ایران باشد.

سکه شناسان عموما یا در عرصه ی ساسانس متخصص هستند یا عرب_ساسانی. بنابراین ترسیم پیوند و ارتباط میان این دو حوزه، برمبنای وجوه پولی و مالی مشترک، ضروری به نظر میرسد. از نظر تاریخی شاید نتوان به راحتی،چگونگی پیوند و ارتباط میان این دو دوره ی تاریخی را مشخص کرد، اما خوشبختانه من به خاطر علاقه مندی به بررسی ضرابخانه ها، مجذوب این کار شده ام. سالها پیش در بازار تهران به صورت تصادفی به سکه هایی برخوردم که هرچند شکسته و بی کیفیت بودند، اما ویژگی های غیرمعمولی داشتند که توجه مرا به خود جلب میکرد. هرگونه تاریخ یا ضرابخانه ی ناشناخته ، این گمان را در من پدید می آورد که با یک رویداد تاریخی ویژه روبرو هستم. هم اکنون دلایل این امر برایم روشن تر است.

کتاب سکه های عرب-ساسانی
نویسنده: ملک (ایرج مشیری)
ناشر کتاب: پازینه
نوبت چاپ: اول
سال چاپ: 1389
شمارگان: 2000
قطع کتاب: وزیری (B5)
چاپخانه: غزال
لیتوگرافی: غزال
تعداد صفحات: 210
جنس کاغذ: سپید تحریر
نوع چاپ: تک رنگ (سیاه و سفید)
شابک: 978-964-9922-86-7
شماره کتابشناسی ملی: 1646313

هر سوال ، نکته و ابهامی در مورد این کالا را می توانید از طریق فرم زیر مطرح فرمائید ، پرسنل ایران آنتیک در اسرع وقت جواب می دهند. ما همیشه پاسخگوی شما هستیم...

avatar ارسال نظر