:: لیست جدید ۵ اردیبهشت :: اینجا ضربه بزنید

ماجرای کشف خمره مربوط به دوره ساسانی در اصفهان

آثار باستانی ۲۲۶۵ بازدید بیان دیدگاه
کشف خمره ای مربوط به ساسانیان در بازار اصفهان

در طی عملیات مرمت سازی مسجد تاریخی «حاج‌ آقا میرزا احمد» واقع در «بازار تاریخی نیم آورد» اصفهان یک کوزه کاملا سالم و چند سفال کشف‌ شده که بر طبق نظر کارشناس میراث فرهنگی ، این اشیاء تاریخی کشف‌شده متعلق به دوره ساسانیان می باشد.

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اعلام کرد : در طی عملیات مرمت سازی مسجد تاریخی «حاج‌ آقا میرزا احمد» واقع در «بازار تاریخی نیم آورد» اصفهان یک کوزه کاملا سالم و چند سفال کشف‌ شده که بر طبق نظر کارشناس میراث فرهنگی، این اشیاء تاریخی کشف‌شده متعلق به دوره ساسانیان می باشد.

نیم آورد یکی از راسته های بازار بزرگ اصفهان است که مساجد تاریخی همچون مدرسه علمیه نیم آورد مربوط به دوره صفوی در این محله قرار دارد.

وی در ادامه افزود: عملیات مرمت سازی مسجد «حاج‌آقا میرزا احمد» که توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان و با نظارت سازمان میراث فرهنگی در انجام بوده به‌ طور موقت ، متوقف‌ شده و عملیات کاوش آغازشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ادامه بررسی سفال‌های کشف ‌شده و همچنین عملیات کاوش در این محل برای یافتن اشیای بیشتر توسط کارشناسان باستان‌ شناسی اداره کل میراث پس از ایام تعطیلات انجام می ‌شود.

کشف خمره ساسانی در بازار اصفهان

کشف خمره ساسانی در بازار اصفهان

 


منبع : فارس نیوز

نظر کاربران

avatar ارسال نظر