:: لیست جدید ۵ اردیبهشت :: اینجا ضربه بزنید

انتشار کتابی درباره شهر باستانی شوش در آلمان

کتاب ۱۳۳۲ بازدید بیان دیدگاه
انتشار کتابی درباره شهر باستانی شوش در آلمان

کتاب «هنر در خاور نزدیک باستان : شوش شهری در ایران باستان» نوشته «هدای سید اشرف» در آلمان منتشر شد.

به گزارش «ایران آنتیک» به نقل از خبرگزاری مهر ، شش هزار سال پیش در عهد باستان ، گروه های مهم فرهنگی در خاور نزدیک به وجود آمدند و آثار خلاقانه آنها به توسعه بشریت کمک قابل توجهی نمود. در آن زمان ، توسعه تاریخی خاور نزدیک و هنر آن با موقعیت جغرافیایی منطقه ارتباط داشت. این منطقه از غرب به مدیترانه محدود بود ، از شرق به مرز افغانستان ختم می شد، در شمال با دریای سیاه و در جنوب با شبه جزیره عربستان هم مرز بود.

هدای سید اشرف - Heday Seyed Ashraf

در سال های اخیر باستان شناسان حوزه خاور نزدیک در کاوش هایی که انجام می دهند، به دنبال میراث باقی مانده از تمدن و فرهنگ این منطقه هستند. فعالیت باستان شناسان این حوزه در مناطقی مانند شوش، اوروک ، نینوا و بابل انجام می‌ شود.
«هدای سید اشرف / Heday Seyed Ashraf» در کتاب 88 صفحه ای «هنر در خاور نزدیک باستان: شوش - شهری در ایران باستان» توسعه هنر در این منطقه را مورد بررسی قرار داده است. این کتاب به تازگی به زبان آلمانی و در این کشور منتشر شده است.
این نویسنده پیش از این نیز با انتشار کتاب «ایلام - یک فرهنگ کهن در ایران» در سال 2008 و نگارش کتاب «کلان‌ شهرهای شرق باستان» در سال 2015 به شرح جزئیات تاریخ و فرهنگ خاورمیانه نزدیک در عهد باستان پرداخته بود.


منبع : خبرگزاری مهر
 

نظر کاربران

avatar ارسال نظر