:: لیست جدید ۵ اردیبهشت :: اینجا ضربه بزنید

کشف خمره سفالی دوره اشکانی هنگام کندن قبر در قرچک

آثار باستانی ۳۴۵۷ بازدید بیان دیدگاه
خمره سفالی منتسب به دوره اشکانیان حین حفر قبر در قرچک کشف شد

خمره ای سفالی مربوط به دوره اشکانیان در امامزاده عبدالله قرچک کشف شد.

«مجید ژاله نیا» رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان های قرچک و پیشوا در این رابطه اظهار کرد : خمره ای سفالی در محوطه عمومی امامزاده عبدالله روستای داود آباد در هنگام حفر قبر کشف شد. این خمره با حضور نیروی انتظامی ، میراث فرهنگی و گردشگری و اعضا شورای روستا صورتجلسه شد و با دستور مرجع قضایی قرار بر این شد که مجددا روی قبر حفاری شده پوشیده شود تا کارشناس میراث فرهنگی حضور یابد و عملیات کارشناسی انجام شود.

وی در رابطه با شایعاتی در خصوص پر بودن این کوزه از طلا گفت : این خمره کاملا خالی بوده و شایعات موجود در این خصوص را تکذیب می کنم.

با حضور یافتن کارشناس میراث فرهنگی در این مکان و با حضور عوامل نیروی انتظامی ، دهیاری ، شورا و همچنین معاون دادستان استان و شهرستان بررسی ها در این زمینه آغاز شد.

با توجه به فشارهای زیادی که طی قرون متمادی به این خمره وارد شده و خمره در داخل خاک هم از چند ناحیه آسیب دیده بود علی رغم تلاش کارشناسان ، کوزه به صورت شکسته از خاک خارج شد که پس از مرمت در یک قاب شیشه ای به نمایش گذاشته می شود.

از آنجایی که ممکن است در این مکان آثار باستانی دیگری نیز یافت شود دستور داده شده که تا شعاع 20 متری این منطقه حفاری و دفن میت صورت نگیرد تا بررسی های علمی و کاوشی کامل گردد.


منبع : خبرگزاری فارس

نظر کاربران

avatar ارسال نظر