:: مزایده شماره ۸۶ :: اینجا ضربه بزنید

گرانقیمت ترین سکه های ایالات متحده آمریکا

مجموعه داری
 298 نظر

سکه ها با داشتن اطلاعات صحیح و دقیق از دوران گذشته از جمله خطی که بر روی آن نوشته شده و یا این که چه کسی و چه چیزی بر روی آن نقش بسته ما را با تمدن ها و جوامع فرهنگی مختلف آشنا می سازد.

جمع آوری سکه به اطلاعات ، زمان و تلاش نیاز دارد. اگر در سکه شناسی و شناسایی سکه های ارزشمند و نحوه جمع آوری آنها وقت گذاشته و سرمایه گذاری کنید ، متوجه خواهید شد که این کار می تواند یک سرگرمی با ارزش باشد.

سکه ها بر اساس مشخصاتی که دارند به طور معمول از ارزشی ثابت برخوردار می باشند. اما سکه هایی هستند که به دلیل کمیاب بودن یا داشتن مشخصه ای خاص و داشتن خواهان زیاد ، در مزایده ها با قیمت های بالایی معامله می شوند. در ادامه با گرانترین سکه های ماشینی (مُدرن) ایالات متحده که تا به حال فروخته شده و قیمت آنها به ثبت رسیده است آشنا می شویم :

 

سکه نیم دایم موی افشان سال 1794 (Flowing Hair)

نیم دایم موی افشان سال 1794 (Flowing Hair) 

سال فروش : 2013

به قیمت : 10 میلیون دلار

کارشناسان معتقدند این سکه اولین سکه نقره است که توسط ضرابخانه ایالات متحده ضرب شده و بهترین سکه زمان خود بوده است. این سکه در سال 1794 ضرب و از سکه های مهم و تاریخی است ؛ زیرا جزو اولین سکه هایی بوده که همزمان در سراسر آمریکا رایج بوده است.

 

دلار نیم تنه عقاب نشان - کلاس یک - سال 1804 (Draped Bust Dollars : First Reverse - Class I)

دلار نیم تنه نوع یک سال 1804 (Draped Bust Dollars : First Reverse - Original - Class I)

 

به قیمت : 5.218.498 دلار

از این سکه در سال های 1834 و 1835 به صورت پروف (بافشار و با کیفیت) ضرب گردید. این سکه در سالهای بعد جمع آوری و ذوب گردید. تنها 8 عدد از این سکه وجود دارد که هر کدام به راحتی بیش از 2 میلیون دلار ارزش دارند. اخیرا در یک حراجی یکی از این سکه ها بیش از 4 میلیون دلار فروخته شد. این سکه یکی از محبوب ترین سکه های ایالات متحده است که بیشترین میزان تقلبی آن در چین ضرب شده و در بازار کلکسیونی همه کشورها وجود دارد.

این سکه دارای سه کلاس متفاوت است. تفاوت بین کلاس های یک و کلاس دو و سه در طراحی آن با کمی تفاوت است. کلاس دو و سه دارای طرح مشابهی هستند ، اما کلمات «STATES» و «OF» با فاصله بیشتری نسبت به کلاس یک طراحی شده که به راحتی قابل تشخیص می باشد. تفاوت کلاس دو و سه نیز بسیار ظریف است. ساده ترین راه برای تشخیص این دو، دیدن لبه سکه است. کلاس دو دارای یک لبه صاف ساده و بدون علامت است در حالی که انواع کلاس سه دارای حروف بر لبه بیرونی سکه است.

 

سنت لینکلن سال 1943 (Lincoln Wheat Cent : Bronze/Copper)

سنت لینکلن سال 1943 (Lincoln Wheat Cent : Bronze/Copper)

به قیمت : 2.060.658 دلار

یکی از عجیب ترین و جذاب ترین سکه های ایالات متحده این سکه است. تقریبا تمام پنی ها (یک سنتی ها) از سال 1943 از جنس فولاد می باشند که روکش مس و زینک شده اند. با این حال تعداد کمی پولک مسی از سال 1942 باقی مانده بود که برای ضرب این سکه در سال 1943 استفاده شد. اکثر کارشناسان معتقدند هنوز هم چند نمونه کشف نشده از این سکه وجود دارد!

 

دلار تجاری ضرب پروف سال 1885 (Trade Dollars : Proof Only)
دلار تجاری پروف سال 1885 (Trade Dollars : Proof Only)

به قیمت : 2.060.025 دلار

در سال 1885 دلارهای نقره با کیفیت پروف به ضرب می رسیدند، اما پس از 25 سال برای جلوگیری از قاچاق این سکه ها به دلیل ارزش نقره آن جمع آوری و توسط ضرابخانه ذوب گردید. در حال حاضر تنها 5 نمونه از این سکه ها باقی مانده که شناسایی شده و در مجموعه ها وجود دارد. اولین سکه در سال 1913 به ارزش 1140 دلار در یک حراجی فروخته شد. ارزش واقعی و میزان کمیابی این سکه از سال 1954 مشخص شد. این سکه یکی از عجیب ترین و ارزشمند ترین سکه های ایالات متحده است که تا به حال ضرب شده است. هر کدام از این 5 سکه به تنهایی بیش از 1 میلیون دلار ارزش دارد. در سال 2006 یک نمونه از این سکه به ارزش 3.3 میلیون دلار در یک مزایده فروخته شد.

 

سنت نماد آزادی از جنس نیکل سال 1913 (Liberty Head Nickel)

سنت نماد آزادی از جنس نیکل سال 1913 (Liberty Head Nickel)

 

سال فروش : 2013

به قیمت: 3.1 میلیون دلار

تعداد بسیار کمی از این سکه توسط ضرابخانه ایالات متحده ضرب شده است و این امر باعث شده تا این سکه برای گردآورندگان بسیار ارزشمند باشد. در حال حاضر تنها 5 عدد از این سکه بسیار نادر موجود است که 2 عدد از آنها در موزه ها و 3 سکه دیگر در مجموعه های خصوصی نگهداری می شوند.

 

 دلار نماد آزادی نشسته سال 1870 (Seated Liberty Dollar)

نماد آزادی نشسته سال 1870 (Seated Liberty Dollar)

سال فروش : 2008

به قیمت : 1.3 میلیون دلار

هیچ سابقه رسمی از این سکه وجود ندارد به عبارتی این سکه وارد چرخه پولی آمریکا نشده است. از سال 1870 میلادی ، سکه های با علامت ضرابخانه سان فرانسیسکو ، بیشترین قیمت در این نوع سکه را دارند.


تحقیق و گردآوری:

گروه کارشناسی ایران آنتیک

www.iranantiq.com


منابع: cointrackers و invaluable

خرید سکه خارجی

توجه جهت مشاهده قیمت و تصاویر همه سکه های آمریکا و پیدا کردن قیمت و تصویر سکه خود به «کاتالوگ سکه های آمریکا» مراجعه نمایید.

مهم جهت پیشگیری از کلاهبرداری های احتمالی ، توصیه می شود حتما خبر «هشدار ؛ مراقب سکه های تقلبی خارجی باشید» را ببینید.

 

سامانه پرسش و پاسخ

نظر کاربران

avatar
۰ لایک
باسلام یک عدد اصل سکه یک دلاری سال 1789 جورج واشنگتن پست رادارم
avatar
۰ لایک
سلام..یک عددیک سنتی سال1946 برای فروش
avatar
۰ لایک
آیا سکه های قدیمی کشور های آسیایی هم ارزش دارند؟
avatar
۱ لایک
با عرض سلام خدمت دست اندرکاران برنامه خوب و مفید و آموزنده ایران آنتیک بنده اگه سکه ای بخوام بفروشم قیمتش از این برنامه در میارم به کسانی هم که قیمت نمیدونن آدرس این سایت میدم
بنده یک برآورد قیمت میخواستم از کارشناسان این مجموعه بگیرم سکه ۲ آنه جورج پنجم ضرب ۱۳۱۵ کیفیت در حد بانکی چقدر قیمتشه با تشکر مجدد
avatar
۱ لایک
سلام من ۳۰عددازاین سکه هاآنتیک دارم لطفاجهت فروش راهنماییم کنیند
۱ لایک
من هم تعداد قابل توجهی ازاین سکه ها که اعلام کردید دارم کی خریدار هستش
avatar
۱ لایک
سلام یک عدد سکه ۱۷۹۷ موی افشان دارم ۱۳ستاره برای فروش
avatar
۲ لایک
سلام من یکNNIC PFEدارم ویک سنت طلائی۱۰سندومقداری ۱و۲و۵و۱۰و۲۰ریالی جمهوری وزمان شاه رادارم می فروشم نمی دانم کجا
avatar
۱ لایک
سلام من سه تا از این سکه دارم کم یاب قدیمی مو افشان 1794
avatar
۱ لایک
عالی بود درضمن من از سکه های آمریکایی که روکش مسی دارن یک پنی دارم به بالاترین قیمت میفروشم
avatarنظر خود را ارسال کنید