:: لیست جدید ۱۹ اردیبهشت :: اینجا ضربه بزنید

دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین برگزار می شود

رویداد ۱۶۸۴ بازدید بیان دیدگاه
دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین

دوازدمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام از 29 آبان الی 2 آذر ماه 1397 در نمایشگاه بین المللی گرگان و از 4 الی 7 آذر ماه 1397 در سالن المپیک گنبدکاووس برگزار می شود.

به گزارش ایران آنتیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، تاکنون 1200 هنرمند در حوزه صنایع دستی در رشته های مختلف قالی بافی، چاپ روی روسری، گلیم بافی، سوزن دوزی، صنایع دستی ترکمن و غیره در گنبد کاووس شناسایی شدند. هنرمندان در رشته های مختلف از حوزه شهرستان با ایجاد کارگاه های آموزشی محصولات این هنرمندان را با نیازهای روز جامعه و با خلاقیت تولید می شود.

یک بانوی ترکمن در نقطه مرزی گنبد کاووس با خلاقیت توانسته ضمن ایجاد اشتغال برای خود برای 25 بانوی دیگر در روستای مرزی در زمینه دوخت لباس سنتی و خیاطی ایجاد اشتغال کند.

کارگروهی با همکاری فرمانداری شهرستان تشکیل شده تا با آموزش های مناسب، هنرمندان ما بتوانند در رشته صنایع دستی محصولاتی تولید کنند که علاوه بر حفظ صنایع دستی گذشتگان بتوانیم با نیازهای روز جامعه و کیفیت بسیار مناسب برای کشورهای دیگر منطبق باشد. این صنایع با کیفیت بالا و با توجه به پتانسیل بسیار خوب صنایع دستی اقوام مختلف شهرستان در آینده نزدیک در بازارهای جهانی به عنوان صادرات عرضه شود.

موضوعات این جشنواره شامل خانه های روستایی و عشایری، غرفه های صنایع دستی، غرفه های فروش سوغات شهرهای مختلف کشورمان و اجرای موسیقی و آداب و رسوم آیینی می باشد. امسال برگزاری این جشنواره با هفته وحدت تقارن دارد و تلاش داریم با برنامه‌های شاد و آیینی اقوام مختلف کشور این وحدت و همدلی را با حضور گروه های مختلف انسجام دهیم.

حضور 20 قوم مختلف کشور در جشنواره بین المللی اقوام در گنبدکاووس

تاکنون 20 گروه از اقوام مختلف اعلام آمادگی کردند که از این تعداد 7 گروه از استان گلستان و 13 گروه از استان های آذربایجان شرقی، بوشهر، چهارمحال بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، سنندج، مازندران و غیره در قالب 308 نفر در گنبدکاووس اجرای موسیقی و آداب و رسوم آیینی خواهند داشت. 24 سیاه چادر و خانه سنتی از استان های کرمانشاه، ایلام، اصفهان، یزد، گلستان، چهار محال بختیاری و دیگر استان ها در این جشنواره برپا خواهد شد که از این تعداد 5 خانه سنتی و 19 سیاه چادر است.

برپایی 64 غرفه صنایع دستی کشور در نمایشگاه بین المللی اقوام در گنبدکاووس

برای این بخش 64 غرفه در نظر گرفته شده که تاکنون 27 غرفه توسط شهرهای مختلف رزرو شده و اگر تعداد متقاضیان افزایش یابد بخشی از غرفه های سوغات را به این حوزه اختصاص خواهیم داد.

کمیته های مختلفی مانند کمیته امنیت و ترافیک، نمایشگاهی، بین الملل، ارزیابی، فنی و غیره با همکاری رئیس کارگروه این جشنواره و فرماندار ویژه شهرستان بر کار جشنواره نظارت خواهند داشت.

در کنار غرفه روابط عمومی امسال فضایی را برای خبرنگاران در نظر گرفتیم تا بتوانند فعالیت های خبری خود را در اسرع وقت و با امکانات مورد نیاز در این جشنواره انجام دهند.

پوستر دوازدهمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی فرهنگ اقوام

پوستر دوازدهمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی فرهنگ اقوام


منبع: تسنیم

نظر کاربران

avatar ارسال نظر