:: لیست جدید ۵ اردیبهشت :: اینجا ضربه بزنید

شورای جهانی صنایع دستی؛ آباده ، میبد و خراشاد جهانی شد

صنایع دستی ۱۳۲۵ بازدید بیان دیدگاه
world crafts council

مجموع شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی در ایران به عدد 10 رسید.

آباده شهر جهانی منبت ، میبد شهر جهانی زیلو و خراشاد روستای جهانی توبافی (حوله بافی) در فهرست شورای جهانی صنایع دستی نام گرفتند.

پیامهای تبریک رزی گرین لیز (Rosy Greenlees) رئیس شورای جهانی صنایع دستی ، و غدا هیجاوی قدومی رئیس اتحادیه صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه به مناسبت ثبت جهانی این دو شهر و یک روستا، برای رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون صنایع دستی ارسال شد.

در این پیام ها آمده است که پس از بازدید و ارزیابی دقیق ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی​ از شهر‌های آباده و​ میبد و روستای خراشاد در آبان امسال، بر اساس همه استاندارد‌ها و معیار‌های جهانی این دو شهر و یک روستا در فهرست جهانی شهر‌ها و روستا‌های جهانی ثبت شدند.

با این اتفاق، هم اکنون ایران با ثبت جهانی 8 شهر و 2 روستای صنایع دستی مقام اول جهان را در این زمینه از آن خود کرده است و این نشان دهنده قدرت بی بدیل کشورمان ایران در عرصه صنایع دستی است.

وجود 295 رشته متنوع و زیبای فعال در زمینه صنایع دستی باعث شده تا ایران سومین تولید کننده صنایع دستی در جهان باشد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ابراز امیدواری از ثبت بیشتر شهر‌ها و روستا‌های کشورمان، این اتفاق را به هنرمندان ایران به ویژه به هنرمندان آباده، میبد و خراشاد تبریک گفت و ادامه داد: امیدوارم به زودی بتوانیم جشن جهانی شدن این شهر‌ها و روستا را برگزار کنیم.

 


منبع: iribnews.ir

نظر کاربران

avatar ارسال نظر