:: لیست جدید ۲۹ فروردین :: اینجا ضربه بزنید

راز سکه میلیون دلاری

مجموعه داری ۱۰۰۰۰ بازدید  (4.523 نظر
1974-D aluminium

اگر با داستان یک سنت 1974D آلومینیومی که به صورت نمونه و آزمایشی ضرب شده است آشنایی ندارید ، در «ایران آنتیک» رازی که پشت این سکه چند میلیون دلاری وجود دارد را بازنویسی کرده ایم، با ما همراه باشید.

یک سنت 1974D آلومینیومی

ضرابخانه ایالات متحده اطلاعاتی را بصورت بروشور چهار صفحه ای و تمام رنگی که تصویر آن در زیر قابل مشاهده است در مورد جزئیات تولید سنت لینکلن در سال 1974 از جنس آلومینیوم منتشر کرده است.

بروشور سکه یک سنت 1974

نسخه چاپی این بروشور در غرفه ضرابخانه آمریكا سال 2016 در نمایشگاه جهانی پول اتحادیه سکه شناسی آمریکا در آناهیم كالیفرنیا توزیع شد ، جایی كه تنها نمونه سنت آلومینیوم نیز به معرض نمایش درآمد.

نمایش یک سنت آلومینیوم

داستان چه بود؟

در سال 1974 ، ضرابخانه فیلادلفیا دستوری مبنی بر تست و ضرب نمونه سکه یک سنت از جنس آلومینیوم دریافت کرد، تا سکه برای مقامات ارسال شود و برای آن تصمیم گیری شود که آیا از آن پس سکه های یک سنتی با جنس آلومینیوم ضرب شود یا خیر.

جک اندرسون ، ستون نویس روزنامه «واشنگتن مری-گو-روند» در 21 آوریل 1975 از مفقود شدن سکه های آلومینیومی خبر داد که مورد توجه ملی قرار گرفت. وی نوشت که 14 مورد از سنت های آلومینیومی 1974P (ضرابخانه فیلادلفیا) که برای تایید به اعضای کمیته کنگره در مارس 1974 فرستاده شده بود ، مفقود شده اند و هرگز به وزارت خزانه داری بازگردانده نشده اند.

روزنامه های لس آنجلس تایمز و سایر روزنامه ها بعدها گزارش دادند كه 13 سكه مفقود شده اند و تنها چهار سكه توسط مقامات كنگره ها و دیگر مقامات دولتی كه آنها را دریافت بودند برگردانده شده اند. وینبرگ می گوید تخمین امروز تعداد سکه های مفقود شده از 5 تا 13 عدد است.

بنا به روایتی در تاریخ 21 فوریه 1976 از نویسماتیک نیوز : دولت آمریكا تحقیقات خود را در مورد سکه های سنت آلومینیومی مفقود شده که از سال 1974 تا فوریه 1976 برای یافتن این سکه ها داشت، به تعبیر خود دولت که «هیچ مدرکی ثابت کننده قصد جنایی» از سوی فرد یا هر عده ای وجود ندارد ، تعطیل كرد.

«فرد واینبرگ» سکه شناس معروف، خاطرنشان می کند که پرونده و تحقیقات گسترده وی در مورد سنت آلومینیوم 1974 به این اشاره میکند که تنها یک سکه سنت آلومینیومی از ضرابخانه دنور (1974D) خارج شده است. اما سکه 1974P از ضرابخانه فیلادلفیا بیش از انگشتان یک دست وجود دارد. که یک نمونه از آن در سال 2005 توسط PCGS درجه بندی و گرید شده است. و همچنین موارد دیگری نیز در سالهای دیگر در حراجی ها مورد مزایده قرار گرفته است.

واینبرگ در تحقیقات خود پی میبرد که به «لانتز» (که آن سال متصدی ضرابخانه فیلادلفیا بوده) گفته میشود که حدود 10 سکه توسط «مارتینز» تولید شده است. وی پس از تمیز كردن سنت های آلومینیومی ، آنها را به «هری بابی» و «ژنرال فورمن» میدهد ، آنها سکه ها را به دفتر بخش ضرب سکه می برند و از آنجا به دفتر ضرابخانه در واشنگتن D.C فرستاده میشود. «از آنجاست كه دیگر نمی دانند چه اتفاقی برای آن سکه ها افتاده است.»

با این وجود ، حداقل یک نفر از کارمندان ضرابخانه دنور به یاد نمی آورد که با استفاده از قالب «D» موجود برای ضرب آزمایشی، روی صفحات آلومینیوم ضربی انجام شده باشد. و این تلاش غیرمجاز و مغایر با دستورالعمل های رسمی بوده است.

رندال لارنس ، پسر دستیار سابق ضرابخانه دنور «سرپرست هری ادموند لارنس» ، سنت آلومینیوم سال 1974 را در بین مواردی کشف کرد که کمی پس از گذشت بازنشستگی در سال 1980 ، به پدر وی اهدا شده بود. و پس از پدر این موارد به رندال لارنس رسید.

لارنس در ابتدا سنت آلومینیوم 1974D و سایر سکه های اهدایی را به مبلغی اعلام نشده در سپتامبر 2013 به «مایکل مک کانل» ، مالک فروشگاه La Jolla Coin در کالیفورنیا میفروشد.

پس از اینکه مک کانل ارزش بالقوه سنت آلومینیوم را می فهمد ، تصمیم میگیرد که سکه را در مزایده عمومی گذارده و با لارنس شریک شود. مک کانل قصد داشت تا از سهم درآمدی خود برای کمک به بی خانمان ها در منطقه لا جولا استفاده کند.

سکه گرید شده یک سنت نمونه 1974-D

به درخواست مک کانل سکه آزمایشی آلومینیومی لینکلن 1974 ضرب دنور توسط PCGS در سال 2013 درجه بندی و گرید میشود.

و این سکه تبدیل می شود به یک کشف شگفت انگیز، و برای اولین بار بصورت عمومی در نمایشگاه تخصصی سکه ، اسکناس و تمبر با نام Long Beach در سال 2014 به نمایش گذاشته می شود. اما پیش از به مزایده گذاشتن و حراج خصوصی آن دولت از این موضوع با خبر شده و پیگیر موضوع می شود. و پرونده ای که سال 1976 بسته شده بود مجدد به جریان می افتد.

در نهایت به دنبال دادخواست ضرابخانه آمریکا ، سکه یک سنت 1974D که بدون اجازه ضرب و از ضرابخانه خارج شده بود ، در اوایل سال 2016 به ضرابخانه بازگردانده می شود.

اما در مورد بعضی از وبسایت ها که ادعا کرده اند که سکه های مسی رنگی وجود دارند که از جنس آلومینیوم ضرب شده اند. این ادعا توسط «اتحادیه سکه شناسی آمریکا» رد شده و هیچ سکه ای با تاریخ 1974 و نشان ضرابخانه D از جنس آلومینیوم (که مسی رنگ باشد یا نباشد) در دست مردم وجود ندارد. و تنها نمونه موجود به ضرابخانه بازگردانده شده است.


تحقیق و گردآوری

گروه کارشناسی ایران آنتیک

www.iranantiq.com

منبع: PCGS , COINWORLD

نظر کاربران

avatar
۰ لایک
یگ نمونه در کشورهای کانا به بیکونیم ملیون دلآر فروخته شده موفت ندید چند روز پیش از بنده تا 50ملیون قیمت دادن ندادم رنگ مس هم هستش خریدار اروپایی دقیقه مشخصات سکه منو داشت همه چه به کد که داره بستگی داره
avatar
۰ لایک
من هم دارم برای فروش راهنمایی کنید
avatar
۰ لایک
من حدود ۳۲ سال پیش یک کت خارجی دست دوم خریدم که درجیبش یک سکه یک سنتی امریکا بود. همون موقع فهمیدم جنسش الومینیوم است سالش ۱۹۷۴ بود والان هم دارمش . اگراین حرفهای شما درست باشه پس من ثروتمندشده ام . دمتون کرم
avatar
۱ لایک
ایا کسی توی ایران هست که سکه خرید کنه ان هم به قیمت واقعی سکه وگرنه زیادن که قیمت مفت میخوان
avatar
۲ لایک
با سلام حالااین سکه های مسی که در دست مردم وجود آیا ارزش مالی فراوان دارد یا خیر چون کسانی که از این سکه در دست دارند ارزشمند هستند یا خیر لطفا یک نفر راجع به قیمت این سکه شفاف توضیح دهد
avatar
۱ لایک
سلام .من چندتا سکه مشابه دارم که یکی از آنها آلومینیومی هستش خریدارهستید اگه بخواهید عکس شوهم براتون میفرستم
avatar
۳ لایک
ایا سکه یک سنتی ۱۹۵۶ و۱۹۴۴ ارزشی دارند.
avatar
۰ لایک
سلام
من نفهمیدم بالا خره این سکه ارزش میلیون دلاری داره یا نه
avatar
۲ لایک
سلام یک سنت 1974 و 1974d موجود دارم هرکس خریداره در خدمتم
avatar
۲ لایک
سلام من همچین سکه ای ک صحبتش هست دارم.دقیقا همینه.باید ب چ کسی بفروشم ؟ممنون میشم راهنماییم کنید .باتشکر..
avatar ارسال نظر