:: لیست جدید ۵ اردیبهشت :: اینجا ضربه بزنید

آیا میدانید معنی «انگ» چیست؟

دانستنی ها ۷۸۸۱ بازدید  (4.54 نظر
معنی انگ

آیا میدانید «انگ» و «انگ زدن» به چه معنی است؟

انگ در گذشته

در گذشته به علامت یا نشانی که روی بسته بندی کالاهای تجاری زده می شد انگ می گفتند. و به نوعی مهر تاییدی بر آنها بوده است.

انگ هایی که توسط حکومت های محلی یا حکومت مرکزی زده می شد، در واقع مجوز و اعتبار لازم به آن شیء انگ شده در حکومت را میداد.

بطور مثال: با تغییر حکومت، پول و سکه های حکومت قبلی ارزش و اعتبار خود را از دست نمی دادند. حکومت جدید برای حفظ اعتبار سکه های گذشته روی آنها انگ می زد یا انگ می انداخت تا مجوز خرج کردن و داد و ستد را داشته باشند. این سکه ها به مرور جای خود را به سکه های جدید الضرب می دادند.

Persian Sigloi

انگ در زبان عامیانه

اما در گذر زمان و در زبان عامیانه انگ معانی دیگری نیز یافته و اصطلاحِ «به کسی انگ زدن» به معنی تهمت زدن ، بدنام کردن ، دسیسه چیدن می باشد.

ضرب المثل انگ

«برای یک پول انگ می اندازد» یعنی از یک قران هم نمی گذرد.

انگ طلا

همانطور که گفته شد درگذشته انگ به نوعی باعث ارزش و اعتبار کالاها میشد. در صنعت طلا و جواهر سازی انگ زدن یا انگ انداختن بسیار رایج است و روی اکثر شمش ها ، مصنوعات طلا و جواهر ، انگ دیده میشود.

برای طلا و فلزات گرانبها عموما عیار یا میزان خلوص روی فلز انگ میشود. اما در مواردی مانند شمش طلا یا آثار شناسنامه دار کد شناسایی و برند سازنده نیز انگ میگردد.

انگ را میتوان مترادف نام تجاری یا برند هم دانست.


تحقیق و گردآوری

گروه کارشناسی ایران آنتیک

www.iranantiq.com

نظر کاربران

avatar
۰ لایک
سلام
این مطالب هیچ جایی نوشته نشده عااالی و مفید درود برشما.
avatar
۰ لایک
سپاسگزارم مطالبتون مفید بود
avatar
۳ لایک
ممنونم از شما که هم معنی انگ قدیم و جدید را گفتید تا حالا در هر سایتی رفته بودم فقط و فقط معنی جدیدش را گفته بودند تازه آنها هم دروغ بود اومدم در سایت شما بدیدم هم قدیم و نوشتید هم جدید و هم به راستی



avatar
۳ لایک
مرسی از شما
avatar ارسال نظر