:: لیست جدید ۱۲ اردیبهشت :: اینجا ضربه بزنید

برترین های سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی انتخاب شدند

رویداد ۱۸۶۱ بازدید بیان دیدگاه
تجلیل از برترین های سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی

برگزیدگان سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی

مراسم تجلیل از برترین های سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی ، سه شنبه 1 آبان ، با حضور «علی اصغر مونسان» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، «پویا محمودیان» معاون صنایع دستی کشور و جمعی از مسئولان ، صنعتگران ، هنرمندان و فعالان صنایع دستی در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

تجلیل از برترین های سی امین نمایشگاه صنایع دستی

سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی 3 تا 9 شهریور امسال در فضایی به مساحت 7 هزار مترمربع و با 450 غرفه برگزار شد.

مونسان در این مراسم با اشاره به اهمیت حوزه صنایع دستی گفت : «خیلی خوشحالم که در این جمع حضور یافتم و از همه شما که در این بخش فعال هستید و موضوع صنایع دستی را به خوبی جلو می برید تشکر و قدردانی می کنم. شرایط حال حاضر مشکلاتی را برای بخش های مختلف ایجاد کرده است ، اما با حمایت های دولت ، سعی کرده ایم که بخش صنایع دستی را از این تلاطم ها دور نگهداریم و بتوانیم با کمک هایی که از دولت می گیریم مسیر را برای این بخش هموارتر کنیم...این جلسه می تواند به عنوان جلسات مشورتی و دوره ای تداوم یابد تا در این جلسات ضمن شنیدن صحبت ها و حرف های هنرمندان صنایع دستی بتوانیم مسیر پیش روی صنایع دستی را به خوبی ادامه دهیم. همه بخش های سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در کنار شما خواهند بود و امیدواریم بتوانیم به عدد 2 میلیارد دلار در صادرات صنایع دستی دست پیدا کنیم.»

تجلیل از برترین های سی امین نمایشگاه صنایع دستی

تجلیل از برترین های سی امین نمایشگاه صنایع دستی

در این مراسم 51 نفر از افراد حقیقی و حقوقی عنوان برترین های نمایشگاه سی ام را از آن خود کردند که مونسان به صورت نمادین از تعدادی از آن ها تجلیل به عمل آورد و سایر افراد نیز با اهدای لوح ، مورد تقدیر قرار گرفتند.

«سجاد بادکوبه» از استان گیلان به خاطر نمایش تولید زنده ، «عادله حسن پور» از خراسان جنوبی به خاطر طراحی و تولید محصولات کاربردی ، «لیلا سنایی پور» از استان تهران به عنوان مربی آموزشی کودکان ، «محمد پارسا قاضی» از استان تهران به خاطر جذابیت آموزشی ، «امیر انوشفر» به خاطر معرفی و نمایش سبک زندگی ایرانی تجلیل شدند. «رضا کامرانی» مدیرعامل بانک گردشگری و «حمید محمدی» از فروشگاه اینترنتی دی جی کالا نیز به عنوان حامی برتر و «اکبر رضوانیان» از استان اصفهان به خاطر ارائه ساختارهای نوین کسب و کار مرتبط با صنایع دستی تجلیل شدند.

اصفهان و تهران به ترتیب رتبه اول و دوم استانی را از نظر بالاترین مجموع فروش و خراسان رضوی و اردبیل و کرمان نیز به ترتیب رتبه های اول و دوم و سوم استانی از نظر بالاترین میانگین فروش را کسب کردند. همچنین خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان و کردستان ، استان های برتر از نظر نمایش توانمندی های شهرهای جهانی معرفی شدند.

در این مراسم ، از «عبد المالک زین الدینی» سرباز معلمی که در منطقه سیستان و بلوچستان با فروش صنایع دستی به تحصیل کودکان محروم این منطقه کمک کرده است تجلیل به عمل آمد.

«ایمان حیدری» از خراسان رضوی به خاطر بیشترین فروش ، «سیمه غلامی بیگلویی» از استان البرز به خاطر بیشترین ثبت سفارش ، «مصطفی هدایتی دلربا» از استان همدان به خاطر بیشترین فروش در گروه فعالیتی صنایع دستی چرمی ، «علی کروبی» از استان اصفهان به خاطر بیشترین فروش در گروه فعالیتی صنایع دستی چوبی ، «عادل شفیق نیا» از استان اصفهان به خاطر بیشترین فروش در گروه صنایع فلزی ، «امیر آقاجانی» به خاطر بیشترین فروش در گروه فعالیتی صنایع دستی سنگی ، «محسن حیدری» از استان اصفهان به خاطر بیشترین فروش در گروه فعالیتی صنایع دستی میناکاری ، «مهرداد بابایی» از استان اصفهان به خاطر بیشترین فروش در گروه فعالیتی صنایع دستی طراحی و نقاشی سنتی ، و «داود فراهانی» از استان تهران به خاطر بیشترین فروش در گروه صنایع بلور و شیشه تجلیل شدند.
«حسام یوسفی» از استان تهران ، «زینب ظهیر نیا» از خوزستان ، «فاطمه چراغیگاه» از خوزستان ، «قربان وصالی» از خراسان شمالی ، «قدرت روح الامینی» از کرمان ، «مهین پورجوباری» از کرمان ، «معصومه امام حسنی» از بوشهر و «محمد مظفری زاده» از یزد نیز به ترتیب به خاطر بیشترین فروش در گروه فعالیتی صنایع دستی آبگینه ، حصیر ، پوشاک سنتی ، نساجی سنتی ، بافته های داری ، رودوزی های سنتی ، صنایع دستی دریایی و سفال و سرامیک مورد تجلیل قرار گرفتند.

تجلیل از برترین های سی امین نمایشگاه صنایع دستی

تجلیل از برترین های سی امین نمایشگاه صنایع دستی

تجلیل از برترین های سی امین نمایشگاه صنایع دستی

«سید مرتضی نقیبی» از استان تهران به خاطر غرفه و سازه نمایشگاهی ، «مریم رسولی فر» از استان تهران به خاطر کیفیت محصولات تولیدی ، «محمد حسین افشاری» از استان البرز به خاطر نوآوری در ارائه چیدمان ، «محمد علی چیت ساز» زاده از اصفهان به خاطر نوآوری و خلاقیت در طراحی ، «رعنا کلباسی» به خاطر بسته بندی مناسب کالا ، «سعید عباس بنی» از استان تهران، به خاطر بسته بندی مناسب کالا، «باقر سهیلی» از اصفهان به خاطر نمایش تولید زنده و «بهرام الیاسی» از اصفهان به خاطر ارائه آثار فاخر تجلیل شدند.

در این نمایشگاه شاهد حضور یک خانواده ایرانی نیز بودیم ، «پارسا» کودک 7 ساله ایرانی که پدر و مادری هنرمند دارد در نمایشگاه صنایع دستی در رشته خراطی فعالیت می کرد و تولیدات خود را به افراد هدیه می داد. قرار بر این است که این کودک ۷ ساله ایرانی به نمایشگاه میلان ایتالیا اعزام شود.

پارسا کودک 7 ساله ، استاد خراطی در مراسم تجلیل از برترین های سی امین نمایشگاه صنایع دستی


منبع : پایگاه اطلاع رسانی دولت ، میراث آریا

نظر کاربران

avatar ارسال نظر