کتاب آخرین سفر شاه

The last trip of the king book
9241 بازدید

دسته بندیکتاب قدیمی تاریخ
کد کالا 000953
آخرین قیمت :15,000 تومان
وضعیت:اتمام (فعلا موجود نیست)

کتاب آخرین سفر شاه

آخرین سفر شاه

درباره کتاب و نویسنده آن

کتابی که در دست دارید ماجرای آخرین سفر شاه است به سوی تبعید و مرگ؛ محروم از هر گونه احترام و سرگردان در جهان، آن هم در حالی که همه دوستان سابق از او روگردان شده بودند. ویلیام شوکراس روزنامه نگار شهیر انگلیسی با قدرت قلم سحارش او را در این سفر، که در واقع فرار اوست از دست دشمنانش، گام به گام تعقیب می کند، ناتوانی او را در آستانه سقوط رژیمش نشان می دهد، مرگ او را از بیماری سرطان توصیف می کند و تلاشهای او را در جستجوی پناهگاهی نزد متحدان سابقش شرح می دهد.

شوکراس سر گذشت شاه سابق را از دنیای در بسته و خیالی دربار او آغاز می کند. سپس جریان سقوط رژیم شاهنشاهی و استقرار جمهوری اسلامی و بحران گروگانگیری و مراحل گوناگون سفر شاه را در مصر و مراکش و باهاما و مکزیک و امریکا و پاناما و باز به مصر و مرگ او را در این کشور تعریف می کند. ضمنا در لابلای آن جلوس شاه را به تخت طاووس، فساد دربارش را که مملو از جمعی چاپلوس بود، غرور و استبداد او را در سالهای انقلاب سفید، زیاده رویهایش را در سالهای شکوفائی بازار نفت و حکومت خونین ساواک را بیان می کند. همچنین روابط گرم و صمیمانه و معاملات هنگفت اسلحه او را با غرب شرح و نشان می دهد چگونه غریبها به شاه کمک کردند تا هرگونه جانشینی را برای حکومتش نابود سازد و افکاری را در او تشویق کردند که سر انجام به سر نگونی اش انجامید.

کتاب آخرین سفر شاه
وضعیت کتاب: استفاده شده (دسته دوم)
نویسنده: ویلیام شوکراس
مترجم: عبدالرضا هوشنگ مهدوی
ناشر کتاب: نشر البرز
نوبت چاپ: دوم
سال چاپ: 1369
شمارگان: 20000
قطع کتاب: رقعی (A5)
تعداد صفحات: 559
جنس کاغذ: سپید تحریر
نوع چاپ: تک رنگ (سیاه و سفید)

هر سوال ، نکته و ابهامی در مورد این کالا را می توانید از طریق فرم زیر مطرح فرمائید ، پرسنل ایران آنتیک در اسرع وقت جواب می دهند. ما همیشه پاسخگوی شما هستیم...

avatar ارسال نظر