کتاب سکه های ایران از آغاز تا دوره زندیه

Iranian coins from the early beginning to zand dynasty book
6552 بازدید

دسته بندیکتاب راهنمای مجموعه داری مجموعه داری
کد کالا 000814
آخرین قیمت :37,500 تومان
وضعیت:اتمام (فعلا موجود نیست)

کتاب سکه های ایران از آغاز تا دوره زندیه

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته باستان شناسی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس سکه شناسی به ارزش 2 واحد تدوین شده است. امید می رود که علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه مندان نیز از آن بهره مند شوند.

این کتاب با عنوان سکه های ایران از آغاز تا دوره زندیه بررسی اجمالی پیدایش و ضرب سکه از قدیمیترین ازمنه تا دوران زندیه است.

تهیهو تدوین کتاب به علت قدمت ضرب سکه در سرزمین کهن و پهناور ایران و کمبود منابع و مآخذ درباره آن به زبان فارسی، صورت گرفته است. شناخت سکه از اهمیت خاصی برخوردار است ؛ زیرا سکه ها معرف و نشان دهنده بخش مهمی از مذهب، اقتصاد، هنر، خط، آداب و سنن، صنعت، سیاست و تمدن دوران خود هستند. بارها از اهمیت و ویژگیهای خاص سکه به عنوان یکی از مهمترین اسناد باستانی سخن رفته، اما باید یادآور شد که تا کنون کتب و رسالات اندکی در زمینه شناخت و بررسی سکه های ایران به زبان فارسی نگارش یافته است. در این پژوهش به معرفی و بررسی مجمل سکه سلسله های تاریخ ایران قبل از اسلام و برخی از مهمترین سلسله های ایران دوره اسلامی پرداخته شده است و از آنجا که نگرش، بررسی و جمع بندی این مدارک ارزنده در خور توجه و تعمق بسیار است، سعی گردیده تا تصاویری دقیق و روشن از سکه هایی که حتی المقدور از گزند روزگار دور مانده اند با بزرگنمایی دو تا چهار برابر اندازه واقعی در معرض دید دانشجویان قرار دهیم تا با دقت و آسودگی بیشتری به بررسی خصوصیات و جزئیات آنها بپردازند.

کتاب سکه های ایران از آغاز تا دوره زندیه
نویسنده: علی اکبر سرفراز - فریدون آورزمانی
ناشر کتاب: باستان شناسی
نوبت چاپ: هشتم
شمارگان: 2000
قطع کتاب: وزیری (B5)
چاپخانه: یاران (قم)
لیتوگرافی: سمت
تعداد صفحات: 291
جنس کاغذ: سپید تحریر
نوع چاپ: تک رنگ (سیاه و سفید)
شابک: 978-964-459-431-1
شماره کتابشناسی ملی: 79-5372 م

هر سوال ، نکته و ابهامی در مورد این کالا را می توانید از طریق فرم زیر مطرح فرمائید ، پرسنل ایران آنتیک در اسرع وقت جواب می دهند. ما همیشه پاسخگوی شما هستیم...

avatar ارسال نظر