:: لیست جدید ۲۹ فروردین :: اینجا ضربه بزنید

کتاب تاریخ سکه (دوره قاجاریه)

Coin date in Qajar era Book
6087 بازدید

دسته بندیکتاب راهنمای مجموعه داری مجموعه داری
کد کالا 005016

کتاب تاریخ سکه (دوره قاجاریه)

تاریخ سکه

(دوره قاجاریه)

پیدایش سکه از بزرگترین پدیده های بشری و سکه شناسی از شاخه های مهم باستان شناسی است که این خود بخشی از تاریخ است. این شاخه از علم تاریخ نه فقط از نظر وقایع تاریخی دارای ارزش و اهمیت بسیار میباشدکه به لحاظ شناساندن اوضاع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی حکومتهای گذشته و مواردی مانند خط، هنر، نقاشی، تزیین و نمایش پوشاک مردم و پادشاهان و حتی مراسم برگزاری جشنها و سگواریها و غیره نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است. بر این اساس سکه را میتوان تاریخ مجسم بشر دانست.

شاید برای بسیاری از ایرانیانی که در چهل _ پنجاه سال گذشته در کشور ما چشم بر جهان هستی گشودند، شنیدن نام سکه هایی نظیر تومان، صنار، عباسی و شاهی  _ که هنوز هم راجع به چگونگی پیدایی،  ارزش، جنس و کاربرد این سکه ها اطلاعاتی بدست آورند. کتاب حاضر که تحت عنوان: «تاریخ سکه در دوران قاجاریه» گرداوری شده است، گذشته از آنکه پاسخگویه چنین پرسشهایی است، گوشهای از تاریخ ایران عزیز را نیز بازگویی میکند. 

کتاب تاریخ سکه (دوره قاجاریه)
نویسنده: داریوش شهبازی فراهانی
ناشر کتاب: انتشارات بوره که یی
قطع کتاب: وزیری (B5)
تعداد صفحات: 224
جنس کاغذ: سپید تحریر
نوع چاپ: تک رنگ (سیاه و سفید)

هر سوال ، نکته و ابهامی در مورد این کالا را می توانید از طریق فرم زیر مطرح فرمائید ، پرسنل ایران آنتیک در اسرع وقت جواب می دهند. ما همیشه پاسخگوی شما هستیم...

avatar ارسال نظر