:: لیست جدید ۸ فروردین :: اینجا ضربه بزنید

کبریت شرکت سه ستاره طرح لباس محلی سنندج - کد 006217

Three stars Company - Sanandaj costume design matches

دسته بندیپهلوی دوم پهلوی دوم
کد کالا 006217
قیمت:مشاهده قیمت اشتراک ویژه
وضعیت:اتمام (فعلا موجود نیست)
 
مشاهده همه
 

کبریت شرکت سه ستاره طرح لباس محلی سنندج - کد 006217

این کبریت توسط شرکت کبریت سازی سه ستاره (زنجان) در دوره محمدرضا شاه پهلوی تولید شده و به طرح لباس محلی سنندج می باشد. ابعاد این محصول 3.2 در 5 با ضخامت 1.6 سانتیمتر و قوطی آن از جنس چوب ساخته شده است.

 

کبریت سازی سه ستاره (زنجان):

این کارخانه همان کبریت سازی سعادت زنجان است که از 1312 تا 1334 فعال بود. در 1341 آقای کوچمشگی کارخانه را خریداری و دوباره فعالیتش را آغاز می کند، اما مدتی بعد و پس آنکه از عهده ی مخارج و بدهی آن بر نمی آید، کارخانه دوباره تعطیل شد. در 1354/3/4 هیات حمایت از صنایع به منظور جلوگیری از تعطیل شدن کارخانه و بیکار شدن کارگران، آن را به طور امانی اداره کرد. از سال 1367 ماشین آلات کارخانه به محل جدیدی در ابتدای جاده فرودگاه منتقل می شود و در آنجا کارخانه تولیدش را آغاز می کند. ساخنمان قدیمی این کارخانه (ضلع شرقی خیابان کارگر (صفا)، نرسیده به بلوار چمران) در مالکیت بانک ملی است، اما ساختمان کارخانه ی جدید واقع در ابتدای جاده ی فرودگاه، اکنون تعطیل است. سال 1383 این کارخانه به بخش خصوصی واگذار می شود و شخصی به نام خرازیان آن را خریداری می کند، اما در جریان آتش سوزی سال 1385 دستگاه مرکزی آتش می گیرد و کارخانه کلا تعطیل می شود.

محصولات این کبریت سازی به علت شهرت طرح سه ستاره، بیشتر به این نام مشهور شد. این کارخانه لیبل های لباس های محلی (دو نمونه) منتشر کرد. همین طور طرحی از سه ستاره با نام «کبریت غرب» تولید کرد. «کبریت مهر» هم از تولیدات این کبریت سازی است. به نظر می رسد کبریت های «کوچمشگی» همدان هم متعلق به همین آقای کوچشمگی بوده که در همدان می ساخته است.

کبریت شرکت سه ستاره طرح لباس محلی سنندج - کد 006217
کشور: ایران
دوره: محمدرضا شاه پهلوی
جنس قوطی: چوبی
ابعاد: 16*32*50 میلیمتر
وزن: 7.7 گرم
سازنده: کبریت سه ستاره

هر سوال ، نکته و ابهامی در مورد این کالا را می توانید از طریق فرم زیر مطرح فرمائید ، پرسنل ایران آنتیک در اسرع وقت جواب می دهند. ما همیشه پاسخگوی شما هستیم...

avatarنظر خود را ارسال کنید