:: مزایده شماره ۸۶ :: اینجا ضربه بزنید

کتاب تجلی نور در هنر های سنتی ایران

The Book of Manifestation of Light in Iranian Traditional Art

دسته بندی هنر
کد کالا 006423
قیمت:مشاهده قیمت اشتراک ویژه
وضعیت:اتمام (فعلا موجود نیست)

کتاب تجلی نور در هنر های سنتی ایران

تجلی نور در هنر های سنتی ایران

بر اساس آخرین تعریفی که توسط گروه هنر های سنتی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران به عمل آمده است: «هنرهای سنتی، هنرها و صنایع بدیعی است که جوهر آن برگرفته از مبدا وحانی و دارای صورتی متناسب با آن گوهر است و تاسیس آن به نحوی به اولیاء دین و یا تجلیلات باطنی هنرمندان مربوط می شود و طی قرون متمادی از طریق هنرمندان و هنروران با حفظ آداب معنوی، سینه به سینه به عنوان میراثی گرانقدر به ما رسیده است، هنر هایی که افزون بر اصول ثابت، دارای فروغ متغیری است که سبب تطبیق آن با شرایط هر دوره شده است».

با عنایت به تعریف ارائه شده و با مروری بر تاریخ هنر ایران از دور ترین زمانها تا به امروز، مشخص می شود که هنر های سنتی ایران، مجموعه هنر های اصیل، بومی و مردمی کشورمان است که ریشه های عمیق و استوار در آداب، رسوم، سنن، عادات و اعتقادات و در مجموع فرهنگ این مرز و بوم دارد و همواره تامین کننده بخشی از نیاز های روزمره بوده و با فرهنگ معنوی جامعه ارتباط تناتنگ دارد. هنر های سنتی ایران یکی از مظاهر تمدن غنی ایران است که تفکر، علم و تلاش مومنانه همراه با رنج مقدس هنرمندان و هنروران را سینه به سینه از خلال تاریخ به عصر حاضر منتقل کرده تا یادگاری از مقام رفیع و روح لطیف انسان در وقت گفتگو و مغازله با حق شد. 

 

 

کتاب تجلی نور در هنر های سنتی ایران
وضعیت کتاب: استفاده شده (در حد نو)
نویسنده: دکتر حسین یاوری
ناشر کتاب: انتشارات سوره مهر
نوبت چاپ: اول
سال چاپ: 1384
شمارگان: 2200
قطع کتاب: وزیری (B5)
چاپخانه: چاپ سوره
لیتوگرافی: کاوه نو
تعداد صفحات: 216
جنس کاغذ: سپید تحریر
نوع چاپ: تک رنگ (سیاه و سفید)
شابک: 9644719697
شماره کتابشناسی ملی: 83-35199م

هر سوال ، نکته و ابهامی در مورد این کالا را می توانید از طریق فرم زیر مطرح فرمائید ، پرسنل ایران آنتیک در اسرع وقت جواب می دهند. ما همیشه پاسخگوی شما هستیم...

avatarنظر خود را ارسال کنید