:: مزایده شماره ۸۶ :: اینجا ضربه بزنید

کتاب شاه طهماسب صفوی

Shah Tahmasb Safavi 's book

دسته بندی هنر
کد کالا 006588
قیمت:مشاهده قیمت اشتراک ویژه
وضعیت:اتمام (فعلا موجود نیست)

کتاب شاه طهماسب صفوی

شاه طهماسب صفوی 

مجموعه اسناد و مکاتبات تاریخی همراه با یادداشتهای تفضیلی

کتاب حاضر سومین مجلد است از مجموعه اسناد و مکاتبات سیاسی و فرمانهای رسمی و سلطنتی کشور ایران. نخستین مجلد از این مجموعه در سال 1341 شمسی انتشار یافت به نام اسناد و مکاتبات سیاسی از تیمور تا شاه اسمعیل، و دومین مجلد در سال 1347 شمسی به نام شاه اسمعیل صفوی.

آنچه در باب اهمیت و ارزش اسناد تاریخی لازم به نظر می رسید در مقدمه دو کتاب پیشین به قلم آورده و مشروحا بدین نکته اشاره کرده ام که تا بدین اسناد توجهی نشود و تا این مدارک اصیل و دست اول سنگ زیر بنای تدوین و تحریر تاریخ کشور ما قرار نگیرد، هرگز نمی توان به اصالت کتبی که درباره تاریخ ایران نوشته می شود اعتماد نمود. زیرا از منابع تاریخ ایران و کتابهائی که تاکنون در این رشته نوشته شده آنچه پرداخته قلم مورخین و سفرنامه نویسان اروپائی است سراسر آلوده است به غرض ورزی و کینه توزی و حسادت، و آنچه نوشته و قایعنگاران و تاریخ نویسان ایرانی است سراپا آمیخته است به افسانه سازی و مدیحه سرائی و حق کشی و ظالم پروری. بنابراین به تکرار مطالب گذشته نمی پردازم. چه تکرار در هر حال موجب ملالت است و شایسته ملامت.

کتاب شاه طهماسب صفوی
وضعیت کتاب: استفاده شده (دسته دوم)
نویسنده: دکتر عبدالحسین نوائی
ناشر کتاب: انتشارات ارغوان
نوبت چاپ: اول
سال چاپ: 1368
شمارگان: 3000
قطع کتاب: وزیری (B5)
چاپخانه: ارژنگ
تعداد صفحات: 356
جنس کاغذ: سپید تحریر
نوع چاپ: تک رنگ (سیاه و سفید)

هر سوال ، نکته و ابهامی در مورد این کالا را می توانید از طریق فرم زیر مطرح فرمائید ، پرسنل ایران آنتیک در اسرع وقت جواب می دهند. ما همیشه پاسخگوی شما هستیم...

avatarنظر خود را ارسال کنید