کتاب ملکه الیزابت دوم و اسکناس های میراث استعماری او 2022 - 1926

Queen Elizabeth II and banknotes of colonial heritage 1926 - 2022
2259 بازدید
دسته بندیکتاب راهنمای مجموعه داری مجموعه داری
کد کالا 055273
دریافت می‌کنید ۶ سانتیک
قیمت:600,000 تومان
وضعیت:موجود
+

توضیحات

کتاب ملکه الیزابت دوم و اسکناس های میراث استعماری او 2022 - 1926

 ملکه الیزابت دوم و اسکناس های میراث استعماری او 2022 - 1926

 

قسمتی از مقدمه کتاب:

اسکناس،فراتر از ارزش عملی آنها به عنوان وسیله مبادله، اغلب فرهنگ، میراث و آرزوهای یک ملت را منعکس میکند. آنها در مورد داستان ها، مبارزات و پیروزی هایی که هویت یک کشور را شکل داده اند صحبت میکنند. اسکناس های ملکه الیزابت دوم لنز جالبی را ارائه میکنند که از طریق آن میتوانیم میراث استعمار و روابط پیچیده بین استعمارگر و مستعمره نشین را بررسی کنیم.

سفر ما با خود بریتانیا آغاز میشود، جایی که چهره ملکه الیزابت دوم اسکناس هایی را که روزانه در گردش هستند، تزیین میکند. اسکناس های بریتانیا به عنوان قلب امپراطوری بریتانیا، شاهد تاریخ غنی اکتشاف، فتح و دگرگونی است. از پرتره نمادین ملکه در جلو گرفته تا الگوهای پیچیده در پشت، هر اسکناس نمایش بصری از روایت کشور است.

با حرکت فراتر از جزایر بریتانیا، سفری جهانی را برای کشف اسکناس های 32 کشور دیگر که ملکه الیزابت دوم را به عنوان ملکه مشترک دارند، آغاز میکنیم. این ملت ها قاره ها، فرهنگ ها و تاریخ ها را در بر میگیرند که هر کدام رابطه ای متمایز با تاج بریتانیا دارند. از مناظر وسیع کانادا گرفته تا سواحل افتاب زده استرالیا و از جامعه چند فرهنگی مالزی تا جزایر افسون کننده فیجی، ما ملیله های متنوعی از ملت ها را میپیماییم که توسط یک چهره واحد به هم متصل شده اند.

همانطور که اسکناس های هر کشور را به صورت جداگانه بررسی میکنیم، به داستان های جذاب استعمار میپردازیم که مسیر های منحصر به فرد آنها را شکل داده است. ما انواع مختلف استعمار تجربه شده توسط این کشور ها را بررسی میکنیم، از حکومت مستقیم تا کنترل غیر مستقیم تا وضعیت تحت حمایت. ما رشته های تاریخی را که استعمارگر و استعمار شده را به هم گره میزند، باز میکنیم و پیچیدگی ها و پیامد های این تاریخ مشترک را روشن میکنیم.

علاوه بر این، ما به جزئیات هنری هر اسکناس میپردازیم و تصاویر، نماد ها و ارجاعات فرهنگی را که ارز را تزیین میکند، تجزیه و تحلیل میکنیم. چه جانوران و گیاهان بومی نیوزیلند یا بناهای تاریخی جبل الطارق، این اسکناس ها جوهر هر ملت را به تصویر میکشند و روایت بصری از میراث و آرزوهای آن ارائه میدهد.

توجه: این کتاب به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته شده است.

مشخصات فنی

کتاب ملکه الیزابت دوم و اسکناس های میراث استعماری او 2022 - 1926
نویسنده: امیرمهدی میرزاپور
مترجم: امیرمهدی میرزاپور
ناشر کتاب: نشر سها
نوبت چاپ: اول
سال چاپ: 1402
چاپخانه: سها
تعداد صفحات: 365
نوع چاپ: رنگی
شماره کتابشناسی ملی: 9504297
ابعاد: 220*300 میلیمتر
وزن: 1177 گرم

نظر کاربران (0)

هر سوال ، نکته و ابهامی در مورد این کالا را می توانید از طریق فرم زیر مطرح فرمائید ، پرسنل ایران آنتیک در اسرع وقت جواب می دهند. ما همیشه پاسخگوی شما هستیم...

avatar ارسال نظر