:: مزایده شماره ۸۶ :: اینجا ضربه بزنید

کتاب طاوس

Peacock book

دسته بندیکتاب قدیمی تاریخ
کد کالا 000957
آخرین قیمت :65,000 تومان
وضعیت:اتمام (فعلا موجود نیست)

کتاب طاوس

طاوس

این سرنوشت لایتغیر امپراتوری هاست که بعد از مرگ امپراتور، سرزمین هایی که به زور غصب شده و به ضرب شده و به ضرب شمشیر از اراده کنندگان اصلی آن، یعنی مردم آن سرزمین ها گرفته شده و بر اثر فشار و اختناق ساکنان اصلی سرزمین ها، جرات اعتراض نیافته اند از هم پاشیده شود و جداسری از هر سوی آغاز شود و یا وارثان امپراتور هر یک در اندیشه حکمرانی، تکه ای از سرزمین را به دندان کشند و دیر نباشد که حکمران میراث بر، سرزمین به چنگ آورده ربا در کوتاه زمان بر اثر شورش های داخلی از دست بدهد، ولی باز هم این سرنوشت همه امپراتورهاست که دست از لجاج نکشند و باور ندارند که ایشان تافته هایی جدا بافته نیستند و در اندیشه فتوحات برآیند و شاهد بوده ایم از اسکندر تا چنگیز و از چنگیز تا تیمور و از تیمور به بعد، آنان که در اندیشه قادسیه ها بوده اند، چگونه دژ محکم حکومت هایشان فرو ریخته است و امپراتوری هایشان در هم شکسته است.

تیمور نیز از جمله همین امپراتوران است و مرگ وی نقطه پایان امپراتوریی است که از اروپا تا شبه قاره هند گسترش یافته بود و با مرگش در هر گوشه ای از امپراتوری، کسی برخاست و فریادی برآمد و مدعی ای پیدا شد.

داستان طاووس، پرتوی است افکنده شده بر این گوشه تاریک تاریخ میهن مان که وقایع آن در پی مرگ امپراتور آغاز می شود.

حکمرانی از اعقاب تیمور دعوی ملکداری می کند و با حضور قدرتمندانه در صحنه سیاست گروهی را به گرد خویش می خواند ولی کوتاه زمانی پس از کسب قدرت طریق غیر مردمی و عیاشی و هرزگی را در پیش می گیرد و همین نامردمی هاست که ملت ایران را به شورش می کشاند و زمینه های سقوط وی را فراهم می آورد.

طاووس قهرمان ماجرا و قربانی هوس های این حکمران است ولی نشان می دهد که پاکدامن است و عفیف و گرفتار و سوسه های شیطانی نمی شود و در برابر ستم می ایستد. و باز هم صحنه ای دیگر در تاریخ تکرار می شود - یعنی که پندی را قدرتمداری به گوش جان نشنیده است.

طاووس مجموعه ای از وقایع دلنشین برای خواندن و مجموعه فکرانکیز برای اندیشیدن و امید اینکه توانسته باشیم چنانکه خواستمان بوده است امکان تغذیه فکری و مطالعاتی شما را فراهم آورده باشیم.

کتاب طاوس
وضعیت کتاب: استفاده شده (دسته دوم)
نویسنده: منوچهر شایان
ناشر کتاب: انتشارات دبیر
نوبت چاپ: اول
سال چاپ: 1371
شمارگان: 3000
قطع کتاب: وزیری (B5)
چاپخانه: نیکو
تعداد صفحات: 1020
جنس کاغذ: سپید تحریر
نوع چاپ: تک رنگ (سیاه و سفید)
avatar
۰ لایک
من کتاب طاووس را خریدارم هر وقت موجود داشتید خبرم کنید

هر سوال ، نکته و ابهامی در مورد این کالا را می توانید از طریق فرم زیر مطرح فرمائید ، پرسنل ایران آنتیک در اسرع وقت جواب می دهند. ما همیشه پاسخگوی شما هستیم...

avatarنظر خود را ارسال کنید