:: مزایده شماره ۸۶ :: اینجا ضربه بزنید

کتاب تاریخ اسماعیلیان

History of the Ismailis book

دسته بندی هنر
کد کالا 006505
قیمت:مشاهده قیمت اشتراک ویژه
وضعیت:اتمام (فعلا موجود نیست)

کتاب تاریخ اسماعیلیان

تاریخ اسماعیلیان

در اواسط سده های میانه تاریخ  اسلام در زمینه خلافت را نهضتی که هم دینی، هم فلسفی، هم اجتماعی و هم سیاسی بود متشنج ساخت و برای مدتی حتی هستی تمدن اسلامی را مورد تهدید قرار داد، و در اوج اقتدارش موفق به استقرار یک فرقه ضد دستگاه خلافت گردید که دست کم در قدرت و رونق با خلافت سنی بغداد کوس همسری می کوفت.

نهضت اسماعیلیان یا باطنیان، اگر تنها به ذکر دو نام از نامهای بسیار آن اکتفا کنیم، در قرن دوم اسلام به صورت مقلمه ای از چندین فرقه عرفانی و غالی و تندرو که بیشتر از جناح شیعه دین اسلام نشات گرفته بودند و برخی نیز شاید ریشه های گنوسی پیش از اسلام ایرانی و سوری داشتند، آغاز به کار کرد. کیش اسماعیلی در طی سده های بسیار رشد و پیروزی و زوال خویش به صورت متعدد و مختلف چه از نظر عقیدتی و چه از نظر سازمانی متجلی گردید.  اگر از یک سو مدام فرقه های جدیدی در دل خویش جای می داد، و در نتیجه اندیشه های جدیدی را جذب می نمود، از سوی دیگر به صورتی فوق العاده انشقاق پذیر در می آمد به نحوی که دائم در حال انشقاق به  فرقه ها و دسته های متخاصم و مخالف با یکدیگر بود.

 

کتاب تاریخ اسماعیلیان
وضعیت کتاب: استفاده شده (دسته دوم)
نویسنده: برناد لوئیس
مترجم: فریدون بدره ای
ناشر کتاب: انتشارات توس
سال چاپ: 1362
شمارگان: 5500
قطع کتاب: وزیری (B5)
چاپخانه: 17 شهریور
تعداد صفحات: 356
جنس کاغذ: سپید تحریر
نوع چاپ: تک رنگ (سیاه و سفید)

هر سوال ، نکته و ابهامی در مورد این کالا را می توانید از طریق فرم زیر مطرح فرمائید ، پرسنل ایران آنتیک در اسرع وقت جواب می دهند. ما همیشه پاسخگوی شما هستیم...

avatarنظر خود را ارسال کنید