:: لیست جدید ۲۹ فروردین :: اینجا ضربه بزنید

کتاب هزاره های تاریک تاریخ دامغان

The Dark Millennium Book of the History of Damghan
7665 بازدید

دسته بندیکتاب قدیمی تاریخ
کد کالا 007025
آخرین قیمت :10,000 تومان
وضعیت:اتمام (فعلا موجود نیست)

کتاب هزاره های تاریک تاریخ دامغان

باستان شناسی و تاریخ

هزاره های تاریک تاریخ دامغان

بی شک زندگی در مناطق تاریخی، دیدگاه انسان را راجع به گذشتگان و دست آوردهای تمدن و فرهنگ بشری غنی تر می کند تا جایی که هر فرد جستجوگر علاقه مندی با اندک تاملی بر آثار به جای مانده از گذشتگان می تواند تاریخ و فرهنگ ایران زمین و حتی صعود و افول حکومت ها و دولت ها را بیشتر شناسایی و مطالعه کند.

مجموعه حاضر که تکیه بیشتری بر تاریخ دامغان به ویژه «تپه حصار» دارد حاصل تلاش محقق گرامی جناب آقای ناصر افشار فر است که با زبانی گویا در قالب مفاهیمی روشن، با استناد به آخرین کشفیات باستان شناسی و اسناد و مدارک تاریخی نیک توانسته است حلقه ارتباطی این مجموعه تاریخی را روشن می کند.

شایان توجه است آثار به دست آمده از «تپه حصار دامغان» از جهت نوع سفال، شکل ظروف، و تاریخ با تو رنگ تپه گرگان، پیشوای ورامین، نمکه دامغان، تپه قیطریه و کهریزک تهران و تپه تاریخی شهر شاهرود (در دامنه کوه شمالی شاهرود در جوار رود شاهرود) قابل مقایسه و ارزیابی است. در دهه های اخیر هر چند محقق به حفاری های باستانشناسی بعمل آمده در منطقه دسترسی پیدا نکرده است. مع الوصف توانسته است ارتباطات اقتصادی و فرهنگی بین مناطق فلات مرکزی ایران و سایر فلات از جمله بین النهرین و آسیای میانه که چین، هندوستان را نشان دهد.

 

کتاب هزاره های تاریک تاریخ دامغان
وضعیت کتاب: استفاده شده (در حد نو)
نویسنده: ناصر افشارفر
ناشر کتاب: موسسه فرهنگی و انتشاراتی پارینه
نوبت چاپ: اول
سال چاپ: 1385
شمارگان: 3000
قطع کتاب: رقعی (A5)
چاپخانه: غزال
لیتوگرافی: غزال
تعداد صفحات: 168
جنس کاغذ: سپید تحریر
نوع چاپ: تک رنگ (سیاه و سفید)
شابک: 9645722616
شماره کتابشناسی ملی: 81-4386م

هر سوال ، نکته و ابهامی در مورد این کالا را می توانید از طریق فرم زیر مطرح فرمائید ، پرسنل ایران آنتیک در اسرع وقت جواب می دهند. ما همیشه پاسخگوی شما هستیم...

avatar ارسال نظر